Powered By Blogger

Sunday, November 14, 2010

Act Like A Lady, Think Like A Man - Steve Harvey

Ya, ya currently struggle mengabiskan buku ni. Hummm banyak pages lagi to go..its ok, aku enjoy membacanya. Anyway, buku ini tentang sesebuah hubungan, apa yang bersarang dalam minda lelaki-lelaki diluar sana yang kadang kala bila mereka bertindak, kau pun tak faham. macam nak jerit kuat-kuat kat telinga dia dan cakap "Kau ni APAHAL haaaa???"
tapi sebab kau masih ada sifat kefemininan, maka hasrat suci itu dilupus begitu sahaja T_T
Moving on, setakat pembacaan aku pada hari ini, aku boleh simpulkan makhluk bernama lelaki itu ada beberapa jenis sifatnya yang disandarkan kepada beberapa perbuatan. Hummm..macam komplikated dan aku sendiri tak faham! Kwang, kwang, kwang.. ;p
Lelaki, beliau ini mempunyai 3 sifat asas yang perlu ada..sebab mereka ni dilahirkan dengan naluri "manhood". Maka sifat ini dizahirkan dengan 3 perkara tadi iaitu Profess, Provide dan Protect yang dijelaskan sebagai:
Profess - kalo betul la kau ni jadi pojaaan hatinya, dia tanpa segan silu, pendek kata muka tak malu nak cakap satu dunia yang kau cik gf. Tapi kalo dia masih so-s0 dengan kau, dia takkan lakukan, paling teruk dia cakap "Hei, kenalkan, Nik" ~sebut nama kau je, tak cakap pun jawatan kau dihatinya! (V_V)
Provide - lelaki ni naturally, dia akan sediakan semua keperluan asas kau and ur kids (if any), walaupun dia sengkek ke hapa, dia akan cuba juga. Sebab naturally, nalurinya memang ada rasa ingin MEMBERI/MENYEDIAKAN untuk insan-insan tersayang dia. Like my Ayah! :)
Protect - ini paling best, sebab kalo lelaki tu benar-benar sayangkan kau, dia akan cuba melindungi kau sedaya upaya dari sebarang ancaman. Cth: Beliau dari kecil telah dilatih untuk menjaga ibu dan adik-adiknya bila bapa tiada dirumah. So kalau kau dating ke hapa, dia buat tak tau atau takde perasaan langsung bila ada mamat kacau kau, angkat kaki je lah beb!!! dan jangan lupa suh dia bayar bill! ngeh3.. ;p
Ok, ini sahaja for this time. I'll come back for more..jangan biarkan helaian buku menghantui hidup kau. So sila habiskan! Zasss!

No comments:

Post a Comment

gagau di